Core business – bulletproof core workout

  • door

De core is de grote motor en kern waaruit alle beweging en explosiviteit ontstaat. En de basis en het fundament waarop we alles bouwen. Toch is het ook vaak het gedeelte van het lichaam waar we (te) weinig aandacht aan besteden. De core bestaat uit veel onderdelen maar in deze video richt ik me op de buikspieren.

3 oefeningen voor de core die je overal kunt doen. Fuck your excuses. Do work!

?‍☠️ Deadbug – ga op je rug liggen en breng je benen omhoog, flex je voeten en licht je billen van de vloer. Duw je voetzolen en gestrekte armen en handen (schouders en traps van de vloer) zo ver mogelijk richting het plafond door je buikspieren samen te trekken. Zet vast. Blijf ademen. 20 seconden vasthouden. Zorg dat je onderrug bol is en blijft.
?‍☠️ Sit-ups – voeten plat tegen elkaar, tik achter met je vingers de vloer aan en voor je voeten de vloer. Werp je handen voorover alsof je een bal weg gooit. Gebruik je buikspieren dus denk “ruimte tussen borstbeen en navel klein maken in de beweging”. 15 reps. Go.
?‍☠️ Leopard Taps – ga in de luipaard houding staan, op handen en voeten knieën van de vloer: enkels, knieën, heupen en schouders in een hoek van 90 graden. Tik met je hand de andere schouder aan terwijl je je focust om de rest van je lichaam zo min mogelijk te bewegen. 20 taps totaal.

Doe 3 sets om te starten, voor kwaliteit dus zonder klok.

Gevorderden: 3x 30sec/20 reps/30 reps
AMRAP10: 20s/15/20
EMOM9: 20s/15/20

Train ze!

 

+ + + + +

Elke maandag een gratis CrossFit mobility workout in je email inbox ontvangen? Schrijf je in voor de Sterk & lenig nieuwsbrief – klik op het logo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *