MOBWOD

het enige nederlandse Mobiliteit WOD programma

meer mobiliteit, minder blessures, sneller herstel, meer focus

klinkt dit bekend?

gebrek aan mobiliteit

Lastig om diep genoeg te squatten en om ellebogen omhoog te houden in front squats. OH squats blijven een uitdaging. Beperkte schouder mobiliteit is echt een ding

langzaam herstel

Te lang spierpijn na intensieve WODs. Spierpijn die er voor zorgt dat je niet effectief meer kunt bewegen of die leidt tot blessures. Snel last van kramp en verzuring

snel buiten adem

Snel buiten adem, oneffectieve ademhaling of ademhaling niet onder controle kunnen houden wat je forceert om WODs vaker op te breken dan dat je wil

core stability kan beter

Last van de onderrug bij oefeningen zoals presses en jerks, roeien en deadlifts. Moeite om buikspieren en billen aan te spannen tijdens dynamische bewegingen

MOBWOD = mobiliteit WOD

MobWOD is het meest complete nederlandstalige mobiliteit programma ooit: statisch en dynamisch stretchen, SMR (foam rollen en triggerpoint massage), prehab (blessure preventie oefeningen), core kracht en stabiliteit, ademhaling en focus training. 

Specifiek gericht op CrossFit training en prestaties.

Wat heb je nodig?

Een foam roller! Type of lengte maakt niet uit maar ik adviseer een zachte voor als je nog niet bekend bent met foam rollen en een hardere voor de meer gevorderde roller 😉
Foam roller
Een triggerpoint bal of lacrosse bal. Je ziet ze tegenwoordig in elke box vaak met een mooie opvallende kleur. Een tennisbal kan ook maar liever een bal die daar beter voor geschikt is.
Lacrosse bal
Een mini band ook wel Thera band genoemd. Een korte dunne versie van de resistance bands die je in de box ziet. Een setje hebt met verschillende banden is ideaal.
Mini band

door wie voor wie?

Aloha! Ik ben Renato en ik run al sinds 2013 CrossFit Helmond. Ik geef al 6+ jaar fulltime CrossFit les, clinics en workshops. De laatste jaren heb ik me gespecialiseerd in mobiliteit en herstel en heb onder andere de opleidingen mobilitieit CrossFit Mobility en Blackroll SMR Recovery gedaan. Ik ben me specifiek hierop gaan specialiseren omdat ik zie dat veel CrossFit atleten van elk niveau hier baat bij hebben. En vooral  ook omdat veel atleten het simpelweg nodig hebben: betere mobiliteit en herstelprocedures produceren effectievere bewegingen en dat leidt tot betere prestaties, minder blessures en meer lachende mensen.

Het besef dat atleten zelf de regie hebben over hun mobiliteit en herstel ervaren ze als een echte eye-opener.
renato van bloemenhuis
CrossFit Helmond

weten is 1 ding, doen is een ander verhaal

  • Na elke les stretch je wat en soms ga je wat op een foam roller liggen, maar dat helpt niet echt
  • Je hebt al eens een cursus mobility gevolgd en je weet wel ongeveer hoe de vork in de steel zit maar je hebt nooit echt gestructureerd aan je mobiliteit gewerkt en eerlijk gezegd zou je niet eens weten hoe
  • Gelukkig biedt je box Mobility lessen aan maar die paar keer dat je bent geweest deed dat foam rollen zo veel pijn en waren die stretches zo oncomfortabel dat je er niet meer heen gaat
  • Die Mobility lessen kosten ook zo veel tijd en zijn sowieso net op tijdstippen dat je niet kunt

Gelukkig is er MobWOD

Effectieve programming

Elke week een compleet programma van 5 WODs die onderdeel zijn van een gestructureerd resultaat-gericht programma

Effectief en compact

Elke WOD duurt tussen 8 en 15 minuten en is in elk dagschema in te passen, hoe "druk" je het ook hebt. Doe ze thuis, in de box of zelfs op reis

Duidelijke nederlandse uitleg

Bij elke oefening zit een duidelijke instructie. Geen engelstalige beschrijvingen of uitleg: 100% nederlands product!

Compleet mobiliteits systeem

Je bent meer dan alleen spieren en gewrichten: in elke WOD ook aandacht voor ademhaling en focus training

... voor de atleet die vooruit wil!

Ontketen je atletisch vermogen, herstel sneller en verhoog je work capacity!

Hoe werkt het?

op elke apparaaat

Train overal met gebruik van elke apparaat: laptop, tablet of phone, het enigste wat je nodig hebt is een internet verbinding

kies je abonnement

Maak een keuze: per maand, per 3 maanden of half jaar. Na elke periode word je abonnement automatisch verlengd maar je kunt altijd opzeggen met 1 klik!

betaal via ideal

Betaal eenvoudig en snel met iDeal in een beveiligde webomgeving. Na de eerste betaling werken we met automatische incasso

meteen beginnen

En voila: na de betaling log je in in je online dashboard en kun je meteen beginnen!

Kies je abonnement

Doorlopend abonnement, elk moment op te zeggen vanuit je online dashboard

€ 9,95

per maand

  • elk moment opzegbaar
  • elke oefening met video
  • 5 WODs per week

€ 27

per 3 maanden

  • 9 euro per maand
  • elk moment opzegbaar
  • elke oefening met video
  • 5 WODs per week

€ 48

per half jaar

  • 8 euro per maand
  • elk moment opzegbaar
  • elke oefening met video
  • 5 WODs per week

FAQ

Vraag en antwoord

"IK BEN HELEMAAL NIET LENIG, HEB IK ER DAN OOK WAT AAN?"

JAZEKER! DAAR GAAN WE NOU NET AAN WERKEN! EN ALS SOMMIGE STRETCHES ECHT NIET GAAN SLA JE ZE OVER OF PAS JE ZE AAN: SCALE DE BEWEGINGEN NET ZOALS IN DE BOX

"IK HEB EEN BLESSURE. HEEFT HET NUT OM HET MOBWOD PROGRAMMA TE GAAN VOLGEN?"

JA HOOR. DOE GEWOON VOORZICHTIG MET HET GEBLESSEERDE GEDEELTE VAN JE LICHAAM. HET IS JUIST GOED OM BEWUST AAN JE LICHAAM TE WERKEN EN KAN HET HERSTEL ZELFS BEVORDEREN

"FOAM ROLLEN EN STRETCHEN SNAP IK MAAR WAAROM PREHAB, MOVEMENT PREP EN ADEMHALING? WAT HEEFT DAT MET MOBILITEIT TE MAKEN?"

EEN BELANGRIJK ONDERDEEL VAN MOBILITEIT EN HERSTEL IS BLESSUREPREVENTIE, LICHAAMSPOSITIE, SPANNING EN ONTSPANNING EN BEWUST ZIJN VAN WAT JE LICHAAM DOET EN HOE HET VOELT. DIE ONDERDELEN VAN MOBWOD HELPEN JE DAARBIJ

Renato van Bloemenhuis | Renato Training | Kvk 53717988 | Rakthof 1 | 5709 EK | Helmond | renatocrossfit@gmail.com | 0634233012